ورق بزنید

۰

معماری عجیب یک پل در هم تنیده

 خواندنی ها

 

 

سازه فلزی پل هنس ویلزدورفاز حلقه های بیضوی در هم تنیده و عناصر خطی تشکیل شده است .

 

یک حجم گویا  وظریف که نه تنها رابطی بین دوسری رودخانه می باشد ،بلکه تجربه حسی و فضایی تازه ای برای کسانی که از رودخانه Arve در شهر ژنو گذر می کنند، خواهد بود .

 

این پل، مفهوم پل سنتی خرپایی را از نو تفسیر نموده است . سازه دارای یک پروفیل طولی است که شامل یک قوس خفیف به دهانه 85.5 متر بدون پایه های متوسط می شود . شکل آن نتیجه یک تحقیق معماری و سازه ای طولانی است که در تلاش برای پیدا کردن یک ساخت و ساز موثر عقلانی و کم هزینه است؛ البته صرفنظر از شبکه رندوم ظاهر آن .

 

سازه فلزی به شکل یک لوله بزرگ با 8.5 متر ارتفاع است که با عرشه اصلی بتن پیش تنیده اش در تقاطع است .پوشش پل از انواع عناصر مختلف تشکیل شده است : سه بخش مربع کوچک ، دو دروازه ورودی ،دو بخش طولی فوقانی ، دو کمان اصلی ،حلقه بیضی شکل و سه کمربند منحنی .

به گزارش معماری نیوز، بین دو سر پل ،دو نوع حلقه بیضی شکل به طور متقارن در تمام طول ساختار طراحی شده است. بیش از 250 پارامتر قطعه به منظور اطمینان یافتن از انطباق دقیق با هندسه سازه به یک برنامه کامپیوتری وارد شده اند .

باعرشه ای به عرض 15.5 متر ، این پل شامل دو خط ترافیک می گردد و درآن دوراه جداگانه برای پیاده و دوچرخه سوار نیز پیش بینی شده است . پل ابعاد خود را از تمایل به ترویج تحرک عمومی ، همچنین ادغام با محله های اطرافش می گیرد .

در شب ،پروژه به یک اثر هنری تبدیل می شود . نور قرمز که داخل پل را روشن می کند ، همراه با ته رنگ های آبی مایل به سفید از اطرافش ، یک دوگانگی رنگی ایجاد می کند که یادآور چشم انداز کوهستانی در سپیده دم تداعی گر هنگام غروب است .

مجموع ویژگی های ساختاری و زیبایی شناسی پل Hans- Wilsdorf آن را در لیست نامزدهای جایزه ساخت وساز فولادی اروپا 2013  قرارداده است.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

شرکت کار در ارتفاع آسامن

شرکت کاردرارتفاع آسامن فعال در زمینه راپل و دسترسی با طناب، خدمات تعمیر و نگهداری از نمای ساختمان ها ست.
پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما یا نماشویی ساختمان ،ایمن سازی نماهای سنگی ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان ، بندکشی نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع مهمترین خدمات شرکت می باشد.
کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت آسامن به شیوه کار در ارتفاع و راپل بوده و بدون نیاز به ادوات بالابرنده و یا داربست انجام میشود.

مزیت اصلی خدمات کار در ارتفاع نسبت به روش های دیگر
(همچون بالابر ، داربست ، کلایمبر و چرثقیل) اجرای سریع ، ایمنی بالا و نداشتن ریخت و پاش آن میباشد.
راپل کار ، اسپایدرمن، طناب کار ، مرد عنکبوتی ، نما کار از القابی است که عموم برای تکنسین کار در ارتفاع در نظر گرفته اند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

تصاوير برگزيده

پربازديدترين ها

خلاصه آمار

تصاوير برگزيده