ورق بزنید

۱

خانه رقصان - عکس ساختمان و سبک معماری ساختمان

 خواندنی ها

خانه رقصان - عکس ساختمان و سبک معماری ساختمان

 

 

 

 

یک زوج ساختمان رقصنده با  یک معماری عجیب و سرشار از پارادوکس های علمی،تاریخی و بصری.

 

 

شاید بهتر از این عبارت ، طور دیگری نتوان این ساختمان را با معماری خاصش معرفی کرد.

 

 

این ساختمان مدرن با نمای شیشه ای منحنی شکل خود یک پارادوکس بصری برای منطقه ی تاریخی پراگ به حساب می آید.

 

 

مدت زمان ساخت این پروژه 5 سال از 1992تا1996 بوده است.

 

 

در کمر این ساختمان انحنای شجاعانه ای وجود دارد که کاملا حسی مطابق با نام ساختمان را به بیننده القا می کند

 

 

نام دیگر خانه رقصان ، "فرد و جینگر" است که برگرفته از رقص های مشترک فرد آستر و جینگر راجرز است.

 

 

دو معمار این ساختمان فرانک گری  کانادایی و ولادو میلونیچ کرواسیایی هستند.

 

 

سبک معماری این ساختمان سبک فولد (فولدینگ) است.

 

 

این سبک معماری ،بیانگر نظریات بحران و تداوم است. بحران یا فروپاشی در تبدیل سریع ازحالتی به حالت دیگر، مانند آب به یخ یا بخار، تجلی می‌کند. بحران یا به دو پاره شدن می‌انجامد یا به پیچیده شدن، در هم فرو رفتن و در هم تنیدن که مضمون معماری فولد است.
در این معماری که گویی در حال فرو ریختن و کج شدن است، ترتیب پلان، نما و مقطع با هم اشکال ابهام آمیزی همانند کریستالها می‌آفرینند.

 

 

پارادوکس تاریخی معماری این ساختمان در این است که یک سبک مدرن معماری را در میان ساختمان هایی با سبک معماری های گوتیک و باروک و آرت نوآ قرار داده است.

 

 

با تمام این داستان ها نباید از حمایت های رئیس جمهور  وقت جمهوری چک غافل شد، ایشان با این خطابه که "این ساختمان مرکز فرهنگی کشور چک و شگفتی معماری مدرن است و از عوامل اصلی شهرت جمهوری چک خواهد شد." از ساخت این بنای سراپا غرق در پارادوکس حمایت کردند.

 

 

بررسی تاریخی: ساخت این بنا بعد از بمباران پراگ انجام شد ، درست در وضعیتی که هنوز خرابه های ناشی از بمباران بر جای بود. خود ساختمان رقصان دقیقا برروی مخروبه ی بازمانده از بمباران بنا شد تا از آثار ناشی از آن بکاهد.

 

 

البته که منظره فوق العاده رودخانه ولتاوا پراک و مرکزیت این ساختمان در شهر اجازه ساخته شدن آن را در منطقه ی دیگری نمی داد.

 

 

در حال حاضر مراکز اداری مهمی همچون شرکت بیمه هلند در این ساختمان دارای شعبه هستند و طبفه فوقانی آن نیز با منظره خیره کننده اش نسیب رستورانی فرانسوی شد که روزانه میزبان توریست های بسیاری از جای جای جهان است.

 

 

در بالاترین قسمت این زوج رقصان یک ساختار پیچ خورده ی فلزی  با نام مستعار مدوسا (medusa) ایجاد شده که می توان تماما آن را از تراوشات ذهن نوآور و ساختار شکن فرانک گری دانست.

 

 

میتوان گفت که معماری ساختمان بتنی مجاور ساختمان شیشه ای از هوشمندی بیشتری برخوردار است .چراکه از یک منظر باید همسان با ساختمان های مجاور و همشکل خود باشد و هم زوج مناسبی برای ساختمان شیشه ای رقصان باشد.

 

 

به همین خاطر طراح ، پنجره های قسمت دایروی  آن را با متقارن نساختنشان و همچنین ایجاد فرم موجی در بدنه ساختمان متناسب ساختمان شیشه ای رقصان کرده است.

 

 

لازم به ذکر است که فراک گری از علاقمندان به این حوزه ی معماری ساختار شکن به شمار می رود و اکثر ساختمان ها ی طراحی شده به دست این معمار چیره دست شاهد این مدعاست.

 

 

ساختمان هایی توام با انحنا و شکستگی های غافلگیرانه از کارهای دیگر این معمار بزرگ میتوان به موزه گاگنهیم ، گالری هنر آنتاریو ، تالار کنسرت والت دیزنی ، دانشکده فلسفه دانشگاه MIT و...  اشاره کرد.

 

 

خوانندگان محترم ، اگر مطالب بلاگ ما را مفید و آموزنده دانستید، با اشتراک گذاری و لینک مطالب ، ما را به دیگران معرفی کنید.با سپاس فراوان.مدیر بخش فناوری اطلاعات شرکت کار در ارتفاع آسامن

نظرات (۱)

    • پاسخ:

      ممنون از توجه شما 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

شرکت کار در ارتفاع آسامن

شرکت کاردرارتفاع آسامن فعال در زمینه راپل و دسترسی با طناب، خدمات تعمیر و نگهداری از نمای ساختمان ها ست.
پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما یا نماشویی ساختمان ،ایمن سازی نماهای سنگی ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان ، بندکشی نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع مهمترین خدمات شرکت می باشد.
کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت آسامن به شیوه کار در ارتفاع و راپل بوده و بدون نیاز به ادوات بالابرنده و یا داربست انجام میشود.

مزیت اصلی خدمات کار در ارتفاع نسبت به روش های دیگر
(همچون بالابر ، داربست ، کلایمبر و چرثقیل) اجرای سریع ، ایمنی بالا و نداشتن ریخت و پاش آن میباشد.
راپل کار ، اسپایدرمن، طناب کار ، مرد عنکبوتی ، نما کار از القابی است که عموم برای تکنسین کار در ارتفاع در نظر گرفته اند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

تصاوير برگزيده

پربازديدترين ها

خلاصه آمار

تصاوير برگزيده