ورق بزنید

۰

آسانسور و زندگی ما-کار درارتفاع

 خواندنی ها

آسانسور وسیله حمل ونقل عمودی است که با سیستم تعلیق و تعادل نیروی محرکه عمل جابجایی انجام می دهد .

 

درواقع برای آشنایی بیشتر با این وسیله باید گفت که بشر در قرن های گذشته از بالابر استفاده کرده است ، اما پایه گذار علمی و طراح آسانسور امروزی دانشمند وریاضی دان بزرگ ،(( اتوود )) است که با ساختن ماشین اتوود که شامل دو وزنه که با یک نخ به یکدیگر مربوط می شدند و برروی قرقره ها بالا و پایین می رفتند ، توانست طرح ابتدایی یک آسانسور را ارائه می دهد .

 

اما اولین آسانسور به شکل به شکل امروزی که دارای ترمز ایمنی بود ، توسط،(( اوتیس)) در آمریکا ساخته و آزمایش شد وسپس بعد از او دیگران نیز به ساخت انواع آسانسور دست زدند وبه این ترتیب ، صنعت آسانسور شکل گرفت .

 

نکاتی درباره ایمنی و استفاده از آسانسور

آسانسور، راننده یا خلبان ندارد  وبه صورت شبانه روز آماده کار است . مسافران بیرون آسانسور فرمان احضار می دهند و مبدا ومقصد را مشخص می نمایند و در زمان مناسب پاسخ می دهد . بنابراین فشارهای مجدد برروی دکمه های احضار کابین کاری بیهوده است . مسافران درون کابین فرمان حرکت می دهند و مقصد رامشخص می کند  این وسیله قادر نیست مسافران را از نظر سن  ، قد ، مونث ویا مذکر بودن ، بیمار یا سالم بودن و میزان وزن دقیق آن ها را تشخیص دهد . آسانسور در پاره ای موارد به وسیله بسیار خطرناکی تبدیل می شود . دکمه های فرمان در محلی نصب شده اند که کودکان کمتر از هفت سال قادر به احضار وصدور فرمان نباشند ، و لی همواره باید به خاطر بسپاریم که هرگز کودکان به تنهایی نباید از این وسیله استفاده نمایند .

 

روش های ساده اطمینان از وجود روشنایی کابین دیدن تصویر خود در آینه کابین و مشاهده افراد درون کابین است . دراوقاتی که ساختمان خلوت است ، حتی الامکان از آسانسور استفاده نکنید . اگر زمانی در آسانسور محبوس شدید ، هرگز نهراسید . اوی بر ترس خود غالب شوید و کنترل منطقی خودرا به دست آورید ، سپس اقدامات زیر را انجام دهید :

1-    زنگ خطر آسانسور را به صدا در آورید تا برای کمک و خارج نمودن شما از بیرون اقدام کنند .

2-    اگر درکابین تلفن نصب است ، از آن برای درخواست کمک استفاده کنید .

3-    اگر هیچ یک از این دو نبود ، ضمن حفظ خونسردی از تلفن همراه خود استفاده نمایید . درغیر این صورت ، با صدای بلند ولی خونسرد مکررا در خواست کمک نمایید .                                                             

 

برچسب ها آسانسور بالابر

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

شرکت کار در ارتفاع آسامن

شرکت کاردرارتفاع آسامن فعال در زمینه راپل و دسترسی با طناب، خدمات تعمیر و نگهداری از نمای ساختمان ها ست.
پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما یا نماشویی ساختمان ،ایمن سازی نماهای سنگی ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان ، بندکشی نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع مهمترین خدمات شرکت می باشد.
کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت آسامن به شیوه کار در ارتفاع و راپل بوده و بدون نیاز به ادوات بالابرنده و یا داربست انجام میشود.

مزیت اصلی خدمات کار در ارتفاع نسبت به روش های دیگر
(همچون بالابر ، داربست ، کلایمبر و چرثقیل) اجرای سریع ، ایمنی بالا و نداشتن ریخت و پاش آن میباشد.
راپل کار ، اسپایدرمن، طناب کار ، مرد عنکبوتی ، نما کار از القابی است که عموم برای تکنسین کار در ارتفاع در نظر گرفته اند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

تصاوير برگزيده

پربازديدترين ها

خلاصه آمار

تصاوير برگزيده