ورق بزنید

۰

راهنمای شستشوی نمای ساختمان -کار در ارتفاع

 خواندنی ها

راهنمای شستشوی نمای ساختمان
نکاتی در شستشوی نمای ساختمان ها وجود دارد که با رعایت آنها ، نمای ساختمان جلوه و طول عمر بیشتری خواهد داشت.

نمای ساختمان‌ها از المانهای بسیار مهم در زیبا نمودن جلوه شهر است. لذا باید به زیباسازی و پاک سازی آن‌ها از آلودگی‌ها توجه خاصی نمود. 

در ادامه به بررسی عوامل آلوده کننده نمای ساختمان‌ها و روشهای پاکسازی آن‌ها میپردازیم.


هنگام اجرای عملیات ساخت و ساز ، معمولا پاشیده شدن انواع ملات‌ها یا قیر و آسفالت ، نمای ساختمان را کثیف می کند.بهتر است این آلودگی‌ها قبل از استفاده از ساختمان، از سطح نما گرفته شود.

 درمواردی که جرم روی نما کم و سطحی باشد، می‌توان با استفاده از آب و سنباده غیر سیمی یا مویی و در مواردی سنگساب دستی سطح را سایش داده و تمیز نمود. 

 

 

لکه‌های قیر را می‌توان تراشید. این کار بهتر است هنگام صبح که هوا خنک‌تر است انجام شود. اثرات باقی مانده قیر را می‌توان با خمیری که از ترکیب «تالک» و یا «گل مهل» یا حلالی همچون «تولوئن» و یا «تری کلروراتیلن» و یا «جوهرهای معدنی» و یا «نفت»به دست می‌آید، پاک نمود. 

پس از خشک شدن خمیر، آن را با برس از سطح نما می‌تراشیم. همچنین می‌توانیم پارافین را روی محلی که قیر به صورت مذاب و لکه بر سطح آجرکاری نشسته است، بکشیم و لکه‌ها را پاک کنیم. 


- لوله‌های بخاریهایی که گالوانیزه نیستند، در اثر نفوذ آب باران و برف، زنگ آبه قهوه‌ای رنگی در سطح نما ایجاد می‌کنند. این لکه‌ها را با آغشته نمودن محل به محلول پارافین، می‌توان از بین برد.
 
- شوره سفید رنگ در سطح نماهای آجری به علت جذب آب توسط آجر و بیرون زدن نمکهای موجود در آن ظاهر می‌شود. رطوبت موضعی مانند ترکیدگی لوله در خاک و دیوار نیز ممکن است باعث ایجاد شوره گردد. درصورتیکه مقدار شوره کم باشد می‌توان آن را توسط جارو یا برس تمیز کرد.

 اگر حجم شوره زیاد باشد، آن را چند بار به وسیله آب و به کمک جارو می‌شوییم.

 اگر توسط آب موفق به تمیز کردن نما نشدیم، می‌توانیم با اسید رقیق (اسید فلوئوریدریک مخلوط شده با آب به نسبت ۱۰ درصد) و برس سیمی، شوره‌ها را از سطح نما پاک نماییم. 

 

- در شهرهای بزرگ به علت وجود دود در هوا، سطوح نمای ساختمان‌ها دوده گرفته و تغییر رنگ می‌دهد.

اگر این دوده چرب نباشد، با جارو و گردگیری می‌توان آن را تمیز کرد. ولی اگر چرب باشد، با توجه به میزان چربی آن از اسیدهای با غلظتهای مختلف برای تمیز کردن آن استفاده می‌کنیم. پس از برطرف شدن دوده، فورا باید سطح نما را با آب بشوییم. غلظت اسید باید به اندازه‌ای باشد که سطح آجرکاری و یا سنگهای آهکی دچار خوردگی نشود.
- رشد خزه‌ها بر دیوار نیز از دیگر مشکلاتی است که در سطح نما ایجاد می‌شود. این خزه‌ها باید زدوده شوند، زیرا پیشروی ریشه‌های فرعی در بندهای آجرکاری، باعث لق شدن و جا به جایی آجر‌ها می‌شود. علاوه بر این، وجود حشرات و باکتری‌ها لابه لای خزه‌ها نیز مشکلات دیگری را ایجاد می‌کند.
- نماهای رنگ آمیزی شده بر اثر مرور زمان، تغییر رنگ داده و یا بی‌رنگ می‌شوند. در این حالت، باید دوباره آن‌ها را رنگ آمیزی نمود.
- زنگ فلزات مانند آهن و مس سطح نما را نازیبا می‌کند. برای پاک کردن زنگ آهن، محلول اسید فسفریک را با سمپاش و یا برس به سطحی که قبلا خیس کرده‌ایم، می‌زنیم و با برس نرم دیگری بر روی آن می‌کشیم و بلافاصله آن را با آب شستشو می‌دهیم.
 
- نقاشی و شعار نویسی دیواری با رنگهای روغنی نیز جلوه نازیبایی به نمای ساختمان می‌دهد. اگر جرم روی نما زیاد باشد یا نما به رنگ روغنی آغشته باشد و یا روی آن دیوارنویسی انجام شده باشد، برای تمیز کردن آن، از روش تمیز کردن مکانیکی و سند بلاست استفاده می‌کنیم. در این روش، باید فشار
ماسه به حدی باشد که در نما خلل و فرج ریز ایجاد نکند. معمولا این روش برای نماهایی که مصالح سخت دارند (مانند سنگ کاریهای تزئینی) مفید است.
- دوده قهوه‌ای و سیاه که از دودکش بخاری‌ها بوجود می‌آید، صحنه زشتی در نما ایجاد می‌کند. این لکه‌ها را می‌توان با آب گرم و مواد پاک کننده مانند صابون شست. چنانچه دوده چرب باشد، با دو تا سه بار شستشو با آب و صابون، تمیز می‌شود. ولی اگر دوده بسیار چرب باشد، می‌توان از گل «مهل» یا «تالک» و یا «تری کلروراتیلن» خمیری تهیه کرد و بر سطح لکه گذاشت و پس از خشک شدن، سطح مذکور را با برس تراشید و چربی غلیظ را از آن گرفت.

 

جهت شستشوی نما،  اعزام نماشور ، نماشویی 
با شماره ۰۹۱۹۴۸۳۳۳۲۳ تماس حاصل فرمائید 

تقی پور 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

شرکت کار در ارتفاع آسامن

شرکت کاردرارتفاع آسامن ارائه کننده خدمات تعمیر و نگهداری از نمای ساختمان ها ست.
پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما یا نماشویی ساختمان ،ایمن سازی نماهای سنگی ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان ، بندکشی نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع مهمترین خدمات شرکت می باشد.
کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت آسامن به شیوه کار در ارتفاع بوده و بدون نیاز به ادوات بالابرنده و یا داربست انجام میشود.

مزیت اصلی خدمات کار در ارتفاع نسبت به روش های دیگر
(همچون بالابر ، داربست ، کلایمبر و چرثقیل) اجرای سریع ، ایمنی بالا و نداشتن ریخت و پاش آن میباشد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

تصاوير برگزيده

محبوب ترين ها

پربازديدترين ها

خلاصه آمار

تصاوير برگزيده