ورق بزنید

۱

مزایا و معایب بکارگیری انواع نما در ساختمان ها

 خواندنی ها

مزایا و معایب بکارگیری انواع نما در ساختمان ها

 

  • محاسن و معایب نمای آجری در نما

  •  

عایق صوت و حرارت

نمای آجری بدلیل نداشتن ضوابط عایق بودن به طور کامل صدا و حرارت را از خود عبور داده و از این حیث جزء مصالح سنتی با هدر دهی بالای انرژی می باشد.

صرفه اقتصادی:

نمای آجری از نظر اقتصادی نسبت به دیگر مصالح سنتی برای نما از صرفه اقتصادی برخوردار بوده ولی بدلیل اینکه از دیگر محاسن که در زیر به آن اشاره می شود برخوردار نیست نمی توان آن راآیتم مناسبی جهت نما انتخاب نمود.

 دوام:

دوام نمای آجری با توجه به اینکه در ابعاد مختلف به تولید می رسد از این جهت که خاک رس از مواد عمده تشکیل دهنده آن می باشد نمی تواند دوام و طول عمر طولانی داشته باشد و با گذشت زمان و بر اثر شرایط جوی از استحکام آن کاسته شده و رو به فرسایش می رود.

 

کلیه خدمات نما بدون داربست

نماشویی - آب بندی - نصب شیشه - پیچ و رولپلاک سنگ نما - نورپردازی

09194833323

 

تنوع طرح:

تنوع طرح نمای آجری منحصر به چند طرح ساده وثابت  بدون تغییر می باشد و نمی توان از آن برای حال و آینده بطور مستمر استفاده نمود.

جرم پذیری:

نمای آجر بدلیل سطح غیر سیقلی و ناصافی که دارد و همچنین رسوب گیری آن بدلیل جنس مواد تشکیل دهنده بعنوان مصالحی دسته بندی می گرددکه ذرات معلق در هوا را بخود گرفته که بازیابی طراوت اولیه آن هزینه برمی باشد.

 سرعت اجرا:

سرعت اجرا در نمای آجر بدلیل استفاده از ملات سیمان و آب و زمانی که برای خشک شدن آن باید در نظر گرفت و همچنین بند کشی بین آجرها از سرعت اجرای پایینی برخوردار بوده  زمان بر می باشد.

وزن:

وزن نمای اجر همان طور که در پارامتر قبل به آن اشاره شد بدلیل مواد اولیه سبکی که دارد وزن نسبتا کمی داشته ولی در عین حال بار مرده زیادی را نسبت به متریالهای نوین ایجاد میکند.

 

تنوع رنگ:

تنوع رنگ در نمای آجری مانند طرح آن منحصر چند رنگ می باشد و قدرت مانور و انعطاف زیادی در این بحث ندارد.

آتش سوزی:

با قبول اینکه در مقابل آتش سوزی شکل خود را از دست نمی دهد ولی هیچ گونه تاثیری در اشتعال و یا مهار آتش ندارد.

 

  • نمای کامپوزیت پانل

عایق صوت و حرکت:

این نما را بطور قطع نمی توان از نماهای دارای عایق صوت و حرارت دانست و حتی به علت فلزی بودن و نداشتن لایه عایق به هدر رفتن انرژی کمک شایانی می نماید.

 صرفه اقتصادی:

نمای کامپوزیت از نظر صرفه اقتصادی به صرفه نبوده زیرا علاوه بر اجرای شاسی زیر کار آن نصب ورق آلومینیوم و لایه میانی آن که از مواد پلی اتیلین می باشد را شامل می شود به همین علت قیمت تمام شده آن به توجه به توضیحات بالا مقرون به صرفه نمی باشد.

 دوام:

با توجه به ضخامت بسیار کم ورق آلومینیومی نما ی کامپوزیت در برابر شرایط جوی نا مطلوب مانند باد و طوفان شکل اولیه خود را از دست داده و بعد ازگذشت زمان کوتاهی دفرمه شده بهمین علت ازدوام واستقامت خوبی برخوردار نمی باشد.

  تنوع طرح:

تنوع طرح کامپوزیت نسبتا خوب بوده و می توان این نما را از جمله نماهای مناسب جهت زیبا سازی ساختمان دانست.

جرم پذیری:

جرم پذیری نمای کامپوزیت نسبتا بالا بوده زیرا این نما از فلزآلومینیوم با رنگ کوره بوده که این خود از ایرادات وارده به این نما از جهت جذب ذرات معلق در هوا می باشد.نا گفته نماند در خارج از ایران این نما با رنگ استاتیک تولید شده که از خواص آن عدم جذب ذرات معلق می باشد که بدلیل مقرون به صرفه نبودن این شیوه رنگ آمیزی  در ایران انجام نمی پذیرد.

سرعت اجرا:

نصب و اجرای نمای کامپوزیت از سرعت خوبی برخوردار بوده و در مدت زمان کوتاهی به اجرا در می آید که این مورد از محاسن بارز و مفید نمای کامپوزیت می باشد.

 وزن:

وزن پایین کامپوزیت که سبب ایجاد بار مرده کمی در ساختمان می گردد نیز از دیگر محاسن نمای کامپوزیت می باشد.

تنوع رنگ:

نمای کامپوزیت از رنگ بندی خوبی برخوردار بوده که می توان از این جهت از این نما جهت زیباسازی بنا استفاده نمود.

آتش سوزی:

مقاومت کم نمای کامپوزیت در مقابل آتش سوزی ازمعایب آن می باشد.از آنجایی که ورق آلومینیوم در مقابل آتش از حالت خود خارج شده و هیچ گونه کمکی در جهت مهار آتش ندارد و همچنین مواد پلی اتیلین موجود در نمای کامپوزیت به شعله ور شدن آتش می افزاید.از این رو این نما جزء نماهای بدون مقاومت در برابر آتش قرار گرفته 

 

عایق صوت و حرارت

ساندویچ پانل از جهت عایق بودن بدلیل دارا بودن استانداردهای روز جهان  و کاربری های متنوع از کلیه عایقها برخوردار بوده و میتوان این محصول را مطابق با قوانین  ملی مبحث 19 ساختمان بشمار آورد و به یقین شاخص دانست با داشتن کلیه ضوابط.بطور مثال عایق صوت در ساندویچ پانل بدلیل داشتن فوم پلی اورتان در پشت ساندویچ پانل باعث شده این نما تا 60 دسی بل صوت رابا ارائه گواهینامه بین المللی از خود عبور نداده و همچنین بعلت وجود این فوم از عایق حرارتی نیز برخوردار می باشد و هدر رفت انرژی نسبت به دیگر نما های نوین تا حد زیادی کاهش می یابد.و همچنین بدلیل وجود متعلقات و اتصالات در زاویه ها که هیچ یک از نما ها دارا نمی باشند توانسته با دلیل و منطق تمامی عایق ها را رعایت نماید.

صرفه اقتصادی:

نمای ساندویچ پانل با دارا بودن محاسن بسیار و بهره گیری از برترین محصولات موجود که باعث برتری کیفیت آن نسبت به دیگر رقبای خود گردیده دارای قیمت تمام شده نسبتا بالایی می باشد.اما باید در نظر داشت  برگشت صرفه اقتصادی آن در بهینه سازی الگوی مصرف  باعث صرفه اقتصادی آن  در دراز مدت می شود و این محصول بمقدار زیادی از هدر رفت انرژی جلوگیری کرده و همچنین بدلیل بالا بودن سرعت اجرای آن و اینکه سالیان سال می توان از این نما با توجه به رنگ و طرح انحصاری آن سود برد و بدون پرداخت هزینه جهت شستشوی نما و بازآوری طرح و رنگ اولیه صرفه اقتصادی را در بحساب آورد.

 دوام:

نمای ساندویچ پانل از دوام و مقاومت بالایی برخوردار بوده که این حسن آن منشاء گرفته از وجود روی و گالوانیزه می باشد.که فلز روی برای انعطاف پذیری و فلز گالوانیزه برای مقاومت بیشتر به کار برده شده اند.از این جهت این نما را می توان از جمله نماهای نوین با استقامت و مقاومت در برابر ضربه برشمرد.

 تنوع طرح:

نمای ساندویچ پانل با طراحی ترکیبی و اجرای زیبا دراشکال متنوع سازه قابل اجرا می باشد.این نما توانسته اشکال مختلف نما های سنتی را در غالب خود ایجاد کرده وهمچنین بدلیل داشتن طرحی برجسته  از این حیث خود را سرآمد دیگر نماهای نوین و سنتی ساخته که در حقیقت ساختار نمای سنتی اسلامی ما را بصورتی نوین رعایت کرده است.

جرم پذیری:

ساندویچ پانل بدلیل برخورداری از رنگ استاتیک که با روش الکترو استاتیک انجام می شود از امتیاز عدم جذب معلقات موجود در هوا بهرمند می باشد.رنگ استاتیک روی سطح نمای گالواریوم سبب می شود رنگ شفافیت خود را حفظ نموده و هرگز زنده بودن خود را از دست ندهد.و همچنین با وقایع جوی مانند باد و باران غبار و دیگر آلودگیها از روی آن برداشته می شود.

سرعت اجرا:

نمای ساندویچ پانل بدلیل پیروی از شیوه نصب آسان و با بهره گیری از علم روز جهان توانسته تا حدود زیادی سرعت اجرای نما را به ماکزیمم رسانده و در این مورد نیز خود را سرآمد دیگر رقبای خود سازد.

 وزن:

نمای ساندویچ پانل بدلیل استفاده از فلزات سبکی مانند آلومینیوم روی و آلیاژی از فلز گالوانیزه توانسته تا حدود زیادی وزن خود را به مینیمم برساند و از این بابت بار مرده ساختمان را بمقدار شایان ذکری بکاهد.این نما در ابعاد 38/0*8/3 سانتی متر می باشد که هر یک برگ آن 44/1 سانتی متر مربع و هر یک متر مربع آن 5/1 کیلو گرم وزن دارد.

تنوع رنگ:

رنگ بندی نمای گالواریوم پانل بسیارمتنوع بوده و توانسته با توجه به نیازبازار و سفارش مشتری خود را در جهت خواسته های آنها رهنمون سازد.و همچنین این نما از100رنگ برخوردارمیباشد.

آتش سوزی:

نمای ساندویچ پانل با بهر گیری ازجدید ترین دانش روز دنیا و تحقیقات گسترده در این زمینه توانسته این ضعف عمده که دامن گیر همه محصولات جهت نما میباشد را از بین برداشته و با بکار گیری فوم پلی اورتان که  از رزین پلی اورتان ( بایر آلمان) می باشد ازاشتعال آتش جلوگیری می نمایید.این فوم بدلیل برخورداری از درصد کربنات بالا از گسترش اشتعال جلوگیری کرده و مانع از سرایت آتش به محلهای دیگر می گردد.

                

  • محاسن و معا یب نمای شیشه در نما

عایق صوت و حرارت

نمای شیشه هیچ گونه عایق صوتی و حرارتی نداشته و بخاطر برخورداری از شفافیت و ضخامت کم در  به هدر رفت آن نیز کمک شایانی می نماید.ضمنا در شرایطی که از نمای شیشه ای دو جداره استفاده شود می توان آن را جزءعایقهای صوتی و حرارتی بحساب آورد که در این مورد نباید از هزینه گزاف آن غافل بود.

 

صرفه اقتصادی

صرفه اقتصاذی نمای شیشه نسبت به دیگر نماهای متداول در صنعت ساختمان هم به صرفه بوده و هم عکس آن.بصرفه نبودن نمای شیشه از این جهت عنوان میشود که هزینه دوجداره نمودن نمای شیشه ای بسیار زیاد بوده و بحث ریالی آن قابل قبول برای سازندگان ساختمان نمی باشد

 دوام:

دوام نمای شیشه ای از این جهت که در مقابل ضربه وشرایط جوی شکننده بوده پایین می باشد و همچنین در هنگام زلزله بدلیل تکانهای شدید و خرد شدن شیشه و سقوط آن از ارتفاع بسیار خطر ناک است و می تواند صدمات جبران ناپذیری را وارد نمایید.بهمین علت نمی توان با خیالی آسوده از آن جهت نما استفاده نمود.

تنوع طرح:

طرح و مدل خاص شیشه بدلیل تک فرم بودن آن شیشه را از زمره مصالحی قرار داده که تنوع نداشته و نمی توان از نظر تنوع طرح از آن برای زیبایی ساختمان سود برد.

جرم پذیری:

نمای شیشه بدلیل شفافیتی که دارد ذرات معلق در هوا را بخود گرفته و در حین اینکه نمای زیبا و شکیلی دارد به دلیل جذب ذرات در هوا زیبایی خود را بسرعت از دست می دهد.

سرعت اجرا:

سرعت اجرا در نصب نمای شیشه به نسبت مصالح نوین دیگر در نمای ساختمان همپایه بوده و می توان آن را از جمله نماهای با سرعت اجرای نسبتا خوب بحساب آورد.

وزن:

نمای شیشه ای در ساختمان بار مرده را نسبت به مصالح سنتی و همچینین مصالح نوین کاسته و در گروه نماهای با وزن کم قرار میگیرد که می توان این مورد را از ارزشهای بارز نمای شیشه ای دانست.

تنوع رنگ:

نمای شیشه ای از تنوع رنگی خوبی برخوردار نمی باشد و به همین دلیل قابل رقابت با دیگر نما های نوین نمی باشد.

 آتش سوزی:

آتش سوزی یکی از عواملی می باشد که برای نمای شیشه ای تهدید بحسا ب می آید از این جهت که آتش سبب  انبساط و انقباظ شیشه گردیده و این عمل باعث شکستن و خرد شدن آن شده و می تواند باعث صدمات جبران ناپذیری گردد به علت همین ضعف نمای شیشه نتوانست جایگاه ثابتی جهت نما ی ساختمان برای خود ایجاد نماید.

                                    

  • محاسن و معا یب سنگ گرانیت در نما

عایق صوت و حرارت

این نما بدلیل عبور دادن صدا و حرارت هیچ گونه عایق صوتی و حرارتی نبوده و به هدر رفتن انرژی نیز کمک می نماید.

صرفه اقتصادی:

سنگ گرانیت  از نظر بالا بودن قیمت سنگ و همچنین هزینه نصب آن به صرفه نبوده.البته با در نظر گرفتن کیفیت و زیبایی آن میتوان از قیمت بالای آن تا حدودی چشم پوشی نمود ولی بدلیل نداشتن آیتمهای دیگر نمی توان آن را بطور100% بکار گرفت.

دوام:

نمای سنگ گرانیت دارای استقامت و دوام بالایی  می باشد اما باید در نظر داشت که در شرایط آب و هوایی مختلف چسبندگی سنگ بخوبی انجام نمی گیرد و بعد از مدت کوتاهی سنگ از محل نصب  خود خارج و نما را دچار نقص مینماید و نباید از مشکلات جانی و مالی که میتواند دراثر سقوط سنگ رخ دهدغافل بود.

تنوع طرح:

سنگ گرانیت از نظر تنوع در جایگاه نسبتا خوبی قرار دارد ولی باز هم با توجه به نیاز بازار و تنوع طلبی آن نمیتوان این سنگ را متنوع دانست.

جرم پذیری:

سنگها در کل بدلیل سطحی که دارند و از طبیعت حاصل شده اند جرم پذیر می باشند و ذرات معلق در هوا را بسطح خود گرفته و بعد از گذشت زمان کوتاهی رنگ و طرح اولیه خود را از دست داده که برای بازیابی مستلزم شستشو میباشد.

 سرعت اجرا:

سرعت اجرای سنگ گرانیت بدلیل عملیات ملات ریزی پشت سنگ و نیز زمان بر بودن گیرایی ملات و سنگ پایین بوده و مدت زمان زیادی را بخود اختصاص میدهد که از این مقوله در مباحث امروز نمی توان گذشت.

وزن:

از آنجا که امروزه بار مرده در ساختمان یکی از عوامل مهم و شاخص بحساب می اید نمی توان وزن بالای سنگ گرانیت و ملات آن را بروی ساختمان نادیده گرفت و بحساب نیاورد.

تنوع رنگ:

سنگ گرانیت با توجه به معادن موجود در کشور و نیز ابزارآلات سیقل دادن آن دارای تنوع رنگ نسبتا قوی می باشد که میتوان از این حیث از آن در نما سود برد.

آتش سوزی:

آتش سوزی یکی از مقوله هایی هست که سنگ گرانیت هیج گونه تاثیری در مهار و یا شعله ورترکردن آن نداشته و در این مورد نمی توان به این محصول در نما تکیه کرد.

محاسن و معایب سنگ تراورتن در نما

عایق صوت و حرارت:

 نمای تراورتن نیز بمانند دیگر سنگها بدلیل عبور دادن حرارت و صدا هیچ گونه عایق صوتی و حرارتی نبوده و کمک زیادی به هدر رفت انرژی مینماید

  صرفه اقتصادی:

 نمای سنگ تراورتن با توجه به معادن انبوه در کشور از نظر قیمت انعطاف بیشتری داشته و از این نظرنسبتا به صرفه بوده ولی عواملی دیگری که از نقاط ضعف این سنگ میباشد مانع از استفاده همیشگی این محصول می گردد.

 دوام:

 سنگ تراورتن یکی از با دوام ترین سنگهای موجود در بازار ایران بوده که از مقاومت بالایی برخوردارمی باشد.این سنگ بدلیل خلل و فرج زیاد بعد از ساب خوردن و بتونه شدن بر مقاومت و دوام اولیه آن افزوده شده و کیفیت آن را بالا میبرد.

 تنوع طرح:

این سنگ از طرح خاصی برخوردار نمی باشد.و این ایراد از عمده موارد ضعف آن بحساب می آید.

جرم پذیری:

جرم پذیری سنگ تراورتن بدلیل سطح نا صا ف و زبر آن و نیز خلل و فرج فراوان آن بسیار بالاست بطوری که در مدت زمان کوتاهی بعد از نصب رنگ و مرغوبیت خود را از دست داده و نما کاملا دستخوش تغییر رنگ میگردد.

سرعت اجر:

سنگ تراورتن در سرعت انجام کار بمانند دیگر سنگها بعلت استفاده از ملات در پشت آن و زمان طی شده برای برای سفت شدن ملات سرعت انجام کار را تا زمان زیادی افزایش داده و از این نظر از معایب آن بحساب می آید.

 وزن:

وزن سنگ تراورتن نسبت به دیگر سنگها نسبتا کم می باشد ولی در هر صورت با توجه به اینکه بار مرده زیادی ایجاد می کند نباید این ایراد را نادیده گرفت.

تنوع رنگ:

سنگ تراورتن از تنوع رنگی کمی برخوردار می باشد که نسبت به نیاز بازار بسیار کم بوده و نمی تواند جواب گوی سلیقه مصرف کننده باشد.

آتش سوزی:

این سنگ نیز مانند دیگر نماهای سنتی هیچ گونه تاثیری در شعله ور شدن یا خاموش شدن آتش نداشته و از این جهت نمی توان آن را ضما نتی برای مهار آتش دانست.

 

کلیه خدمات نما بدون داربست

نماشویی - آب بندی - نصب شیشه - پیچ و رولپلاک سنگ نما - نورپردازی

09194833323

نظرات (۱)

  1. I'd like to thank you for the efforts you've put in writing
    this website. I'm hoping to view the same high-grade blog
    posts by you in the future as well. In fact, your creative writing abilities
    has motivated me to get my own, personal blog now
    • پاسخ:

      Thank you for your attention to the contents of our site 

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

شرکت کار در ارتفاع آسامن

شرکت کاردرارتفاع آسامن ارائه کننده خدمات تعمیر و نگهداری از نمای ساختمان ها ست.
پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما یا نماشویی ساختمان ،ایمن سازی نماهای سنگی ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان ، بندکشی نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع مهمترین خدمات شرکت می باشد.
کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت آسامن به شیوه کار در ارتفاع بوده و بدون نیاز به ادوات بالابرنده و یا داربست انجام میشود.

مزیت اصلی خدمات کار در ارتفاع نسبت به روش های دیگر
(همچون بالابر ، داربست ، کلایمبر و چرثقیل) اجرای سریع ، ایمنی بالا و نداشتن ریخت و پاش آن میباشد.

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

تصاوير برگزيده

محبوب ترين ها

پربازديدترين ها

خلاصه آمار

تصاوير برگزيده