ورق بزنید

۰

معماری کتابخانه مارسان فرانسه (مون دو)

 خواندنی ها

 

 

مون دو

کتابخانه و مرکز آرشیو رسانه ، برای شهر مارسان ، نماد قدرتمند فرهنگی محسوب می شود . اینجا مکانی است که کاربران در آن به مطالعه ، اکتشاف ، جمع آوری و تبادل نظر با یکدیگر می پردازند . این بنا بر روی ملایم سایت خود واقع گشته و در محوطه کاملا نمایان و ساختمانی مجزاست .

ساختمان کتابخانه و آرشیو رسانه در مرکز یک میدان قرارگرفته که اطرافش را ساختمان های نظامی و سربازخانه ها احاطه کرده اند ولیکن ملاحظات فراوانی برای تقویت معماری کل این مجموعه صورت پذیرفته است . ساختمان با حالت شفاف و هندسه ساده خود مساحتی در ابعاد 60x60 متر دارد. سادگی زیاد فرم بنا با مسیرهای زیگزاگ دسترسی به آن در تضاد است .

نمای ساختمان ، درختان ، خیابان و ساختمان های مجاورش را در خود انعکاس می دهد و گویی با وجود اینکه بر بلندی قرار گرفته ولی برای شهر و محیط خود احترام قائل است .

 

این ساختمان طراحی شده تا به عنوان یک مکعب فرهنگی با بدنه شفاف از چهار سو مخاطب را به خود جذب نماید .

به گزارش معماری نیوز، بام سبز ساختمان مانند یک تکه زمین شناور به نظر می آید ؛ گویی ساختمان از زمین سر برآورده و در عین حال به آن لطمه ای وارد نساخته است . همچنین محوطه سبزی که ساختمان را دربر گرفته چشم را به سمت بالا هدایت می کند وبه ساختمان اشاره دارد.

این مرکز هویت خود را ار دید 360 درجه به خود می گیرد . ساختمان در شب... همانند یک فانوس دریایی به این میدان زندگی می بخشد و آن را به فضایی جذاب ، باز و روشن مبدل می سازد . فضای داخلی ساختمان در طبقه اول کاملا باز است وبه دور پاسیوی ابری شکل وسیع سازماندهی مرکزی دارد . طراحی داخلی الهام گرفته از نقاشی هنرمندی به نام ماتیسه با عنوان (( برگ های کنگر)) است و اجحام داخلی ما را به یاد گلدان های معروف (( آلوار آلتو)) معمار فنلاندی می اندازد .

عملکردهای گوناگونی در فضای باز طبقه اول به طور طبیعی پیش بینی شده است ، فضایی که به طور پیوسته ارتباط بصری با فضای آزاد و پرتوهای نور خورشید را امکان پذیر می گرداند . کاربری اصلی این قسمت در طبقه اول به عنوان فضایی باز برای مطالعه است . فضایی است که آرامش را محیا می کند و جوی همراه با تفکر وتعمق برای کاربران ایجاد می کند که درواقع اثر متقابل عناصر معمارانه قدرتمندآن بر شخصی است .

این پاسیوی ابری شکل نسبتا بزرگ که درمرکز ساختمان پنهان شده برای بازدید کننده یک غافلگیری خوشایند اجاد می کند و باعث می شود این بنا برای مردم شهر بسیار محبوب شود .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

شرکت کار در ارتفاع آسامن

شرکت کاردرارتفاع آسامن فعال در زمینه راپل و دسترسی با طناب، خدمات تعمیر و نگهداری از نمای ساختمان ها ست.
پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما یا نماشویی ساختمان ،ایمن سازی نماهای سنگی ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان ، بندکشی نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع مهمترین خدمات شرکت می باشد.
کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت آسامن به شیوه کار در ارتفاع و راپل بوده و بدون نیاز به ادوات بالابرنده و یا داربست انجام میشود.

مزیت اصلی خدمات کار در ارتفاع نسبت به روش های دیگر
(همچون بالابر ، داربست ، کلایمبر و چرثقیل) اجرای سریع ، ایمنی بالا و نداشتن ریخت و پاش آن میباشد.
راپل کار ، اسپایدرمن، طناب کار ، مرد عنکبوتی ، نما کار از القابی است که عموم برای تکنسین کار در ارتفاع در نظر گرفته اند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

تصاوير برگزيده

پربازديدترين ها

خلاصه آمار

تصاوير برگزيده