ورق بزنید

۰

GASP خانه ای رویایی با معماری خاص

 خواندنی ها

 

 

GASP عنوان خانه رویایی است که در جزیره تاسمانیا (Tasmania) استرالیا به تنهایی می درخشد . درواقع می توان گفت این خانه همچون فلش درخشانی در جزیره تاسمانیا خودنمایی می کند و اهالی منطقه آن را تندیس تاسمانیا می دانند . این خانه از ورقه های سبک بتنی ساخته شده و شیشه های تمام نما ، نمای میانی خانه را پوشانده است .

سازه اصلی خانه GASP در قالب مکعب مستطیل طراحی شده که انتهای این تونل به سواحل زیبای تاسمانیا ختم می شود . نمای خروجی ساختمان را ورقه های مسطح شیشه ای پوشانده که انعکاس آب های اطراف را در خود به نمایش در می آورد . زمانی که خورشید در حال غروب کردن است . رنگین کمانی از رنگ های تیره و روشن در شیشه تمام نمای ساختمان نمایان می شود و یک خواب رویایی را به واقعیت تبدیل می کند .

نکته جالب اینجاست که این ظرافت نما با ترکیب بتن های سخت در بدنه خانه GASP در کنار یکدیگر قرار گرفته ، اما این تضاد به اندازه ای با دقت شکل گرفته که توجه هر رهگذری را به سوی خود جلب می کند . فضای خارجی خانه GASP با ترکیبی از بتن و سنگ های طبیعی طراحی شده و کفپوش های  آن نیز با استفاده از این نوع ترکیب با سواحل جزیره تاسمانیا همخوانی پیدا کرده اند .

قسمتی از بدنه این خانه با ورقه های عمودی مشبک از جنس بتن وسنگ ساخته شده که درست مقابل زاویه تابشی نور خورشید قرار دارد . بنابراین رقص نور رنگی در فضای داخلی و خارجی این خونه به وجود می آید که هم به کاهش مصرف برق کمک می کند و هم موجب جذابیت هر چه بیشتر دکوراسیون داخلی ساختمان خواهد شد .

از دیگر خلاقیت های که در این خانه به اجرا در آمده ، طراحی ((بمب های رنگی تابان )) است ، به گونه ای که این بمب ها به شکل قالب های مدور در رنگ های متنوع در بدنه داخلی و خارجی خانه نصب شده و از طریق سیستم هوشمند خود هدایت می شود . این بمب ها در برابر تغییرات نور در فضا عکس العمل نشان داده و به سرعت تغییر رنگ می دهند و به نوعی کمبود نور در خانه را جبران می کنند .

 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

شرکت کار در ارتفاع آسامن

شرکت کاردرارتفاع آسامن فعال در زمینه راپل و دسترسی با طناب، خدمات تعمیر و نگهداری از نمای ساختمان ها ست.
پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما یا نماشویی ساختمان ،ایمن سازی نماهای سنگی ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان ، بندکشی نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع مهمترین خدمات شرکت می باشد.
کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت آسامن به شیوه کار در ارتفاع و راپل بوده و بدون نیاز به ادوات بالابرنده و یا داربست انجام میشود.

مزیت اصلی خدمات کار در ارتفاع نسبت به روش های دیگر
(همچون بالابر ، داربست ، کلایمبر و چرثقیل) اجرای سریع ، ایمنی بالا و نداشتن ریخت و پاش آن میباشد.
راپل کار ، اسپایدرمن، طناب کار ، مرد عنکبوتی ، نما کار از القابی است که عموم برای تکنسین کار در ارتفاع در نظر گرفته اند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

تصاوير برگزيده

پربازديدترين ها

خلاصه آمار

تصاوير برگزيده