ورق بزنید

۰

نما های هوشمند چیست؟

 خواندنی ها

نماهای هوشمند

در معماری تعریف از نمای ساختمان ، یک پاکت خارجی از فضای زندگی می‌باشد که در بسیاری مواردبه صورت عمودی روی ساختمان واقع می‌شود. نما علاوه بر اینکه باید به عملکرد زیبایی خودش پاسخ دهد باید عایق صوتی، عایق حرارتی، مقاوم در برابر آتش، باد و آب نیز باشد.

 

 

کلیه خدمات مربوط به تعمیر و رسیدگی به نما 

پیچ رولپلاک نما - نماشویی - نورپردازی و غیره پذیرفته  میشود

09194833323

 

معماری خورشیدی

امروزه به دلیل توسعه در میان طراحان و دیگران یک انقلاب واقعی می‌باشد. هدف از این مقاله بررسی مطالعات علمی قابل توجه که در طول دهه اول این قرن در جبهه‌های خورشیدی انجام شده که موضوع اول بحث ما روی نماهای خورشیدی مات و شفاف در سراسر جهان می‌باشد.

نمودار عدم اتلاف انرژی در نماهای هوشمند

چکیده

نماهای دوپوست که در دهه اخیر به سرعت در معماری اروپا فراگیر شده اند، امکان تهویه طبیعی را در ضمن کنترل صوت،باد وباران می آورند. این نماها مطمئنا در معماری مدرن کاربرد وسیع تر خواهند یافت. به علت تجربه‌ ی عملکردی کم در این زمینه و همچنین هزینه اضافه چندین لایه شدن نما، کارفرمایان این ایده را قبول نمی کنند.

نمای دو جداره

به طور معمولی برای ساختمان های بلند مورد بحث قرار میگیرد به دلیل اینکه تمایل به دید گسترده دارند به همین دلیل از شیشه ی بیشتری استفاده می شود. اگر ما یک ساختمان شیشه ای کامل ایجاد کنیم زمان زیادی برای تهویه مکانیکی آن نیاز است و همچنین انرژی زیادی برای خنک نگه داشتن ساختمان در تابستان و گرم نگه داشتن در زمستان مصرف می شود. به همین دلیل از نمای دو جداره استفاده می شود.

ساختار نمای دو پوست

نمای دوپوست شامل یک جداره خارجی ، یک فضای میانی و یک جداره داخلی است. لایه خارجی وظیفه حفاظت دربرابر هوا را دارد وهمچنین عایق صوتی در برابر سر وصدای خارجی است. معمولا نیز دارای دریچه هایی برای تهویه فضای میانی و اتاق های داخلی می باشد. در بیشتر موارد از یک لایه شیشه آبدیده و یا شیشه لمینیت ساخته شده است. در فضای میانی آفتاب شکن هایی که قابل تنظیم باشد نصب می شود. لایه داخلی شامل یک چارچوب با شیشه دوجداره است که مانع از هدر رفتن انرژی گرمایی در زمستان میشود ومعمولا براع تهویه طبیعی امکان باز شدن دارد.

مزایای نمای دو پوست

1- کاهش اوج فشار باد 2- بهبود بهروری انرژی نما 3- افزایش استفاده از حرارت خورشیدی در فصل زمستان 4- کاهش تلفات حرارتی در زمستان 5- کاهش کلی افزایش حرارت خورشیدی در فصل تابستان 6- استفاده از تهویه طبیعی 7- جلوگیری از ورود سر و صدا 8- استفاده مفید از نور روز [۱]

نحوه ی عملکرد نما

دراقلیم سرد، افزایش انرژی خورشیدی درون دریچه ها ، درفضای مسکون شده می تواند چرخشی برای کمک به نیاز تهویه مکانیکی ایجاد کند. درآب و هوای گرم، دریچه ها تخلیه کننده هستند. هوای گرم به بالا می روند و به بیرون تخلیه می شوند و هوای خنک پشت این به داخل کشیده می شود.این دریچه های خنک کننده فضا، نیاز به سرکننده هارا در محیط مسکون کاهش می دهد.

نحوه کارکرد نمای هوشمند در هوای سرد

 

  •  1. پنجره های جعبه ای window box  :

  •  

قدیمی ترین نوع نمای دو لایه هستند. دارای یک بازشو به سمت داخل است. پوسته خارجی دارای دریچه هایی هستند که امکان دخول هوای تازه و خروج هوای مصرف شده را می دهد و تهویه کننده ی فضای میانی و داخلی است. بیشتر در ساختمان های بلند مورد استفاده قرار می گیرد زمانی مورد استفاده قرار می گیرد که حریم خصوصی بین اتاق ها نیازباشد. فضای میانی به صورت افقی بر اساس اتاق به اتاق تقسیم بندی شده است وتقسیمات عمودی بین طبقات هستند پنجره در داخل دارای لعاب دو جداره عایق است در حالی که در بیرون ازیک لعاب محکم استفاده شده است. پنجره داخلی می تواند به طور کلی باز شود تا تهویه طبیعی انجام شود.

  • 2. محفظه های عمودی shaft-box facade :

این نماها نوع ویژه ای از پنجره های جعبه ای هستند که بر اساس ایده"نمای دو قلو" که اولین بار توسط شرکت "آلکو" ساخته شده بود، شکل گرفته است. در این نماها پنجره های جعبه ای به صورت عمودی به هم متصل می شوند و در راستای چند طبقه ادامه می یابند تا اثر دودکشی را ایجاد نمایند. برای شدت بخشیدن به جریان هوای متحرک به سمت بالا می توان از مکنده مکانیکی نیز استفاده کرد. دارای دو بخش پنجره جعبه ای و شافت عمودی هستند. شافت ها ( دالان) تا بالای طبقات ادامه پیدا می کنند. شافت های عمودی به وسیله ی دریچه های فرعی در هر طبقه به پنجره جعبه ای متصل شده است. هوای درون پنجره جعبه ای به علت اثر دودکشی به داخل شافت عمودی کشیده می شوند و به بالا می روند.

  • 3. نماهای دالانی coriddor façade :

در نمای دالانی تقسیمات فضای میانی فقط به حالت افقی انجام می شود و در هر طبقه بسته شده است. جداسازی های صورت گرفته در این طبقات به دلیل پیشبینی مسائل مرتبط با مباحث آکوستیک، ایمنی زمان آتش سوزی لحاظ شده است.

در مورد تهویه هوا باید در نظر داشت که به علت وجود اختلاف فشار شدید در گوشه نماها، اغتشاش در جریان هوا دراین نواحی به وجود می آید که برای اجتناب از این مسئله بایستی از استقرار دریچه ها در گوشه ی ساختمان خودداری کرد. ولی در بقیه دالان اختلاف فشار کمی وجود دارد که این مسئله به تهویه هوا کمک می کند. همچنین برای کارایی بیشتر، بهتر است که درچه های ورود و خروج هوا بصورت شطرنجی نزدیک کف و سقف باشند. در طول راهرو حائل هایی بین هر اتاق قرار می گیرد که از عبور صدا از اتاقی به اتاق دیگر جلوگیری کند.

  • 4. نماهای چند طبقه multistory façade :

در این نماها ، فضای میانی بین دو جداره داخلی و خارجی به صورت افقی و عمودی بین چند اتاق متصل و یکی است. گاهی اوقات این فضا ممکن است در دور تا دور ساختمان بدون هیچ تقسیم کننده میانی چرخیده شود.  در فصل های سرد می توان بازشوهای بالا و پایین را بست که با استفاده از خاصیت گل خانه ای، باعث ایجاد گرما کرد. این نماها معمولا در جاهایی که سر و صدای محیط بالا است، کاربرد بیشتری دارند از آنجایی که در جداره خارجی نما بازشویی ندارد، باید اتاق های پشت نما را بصورت مکانیکی تهویه کرد. باید به مسئله سر و صدای عبوری از طریق فضای میانی توجه داشت. در این مدل نما، دو حالت تهویه جدار خارجی و منطقه حائل بیشتری کاربرد دارند.

 

خوانندگان محترم ، اگر مطالب بلاگ ما را مفید و آموزنده دانستید، با اشتراک گذاری و لینک مطالب ، ما را به دیگران معرفی کنید.با سپاس فراوان.مدیر بخش فناوری اطلاعات شرکت کار در ارتفاع آسامن
 

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

شرکت کار در ارتفاع آسامن

شرکت کاردرارتفاع آسامن فعال در زمینه راپل و دسترسی با طناب، خدمات تعمیر و نگهداری از نمای ساختمان ها ست.
پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما یا نماشویی ساختمان ،ایمن سازی نماهای سنگی ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان ، بندکشی نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع مهمترین خدمات شرکت می باشد.
کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت آسامن به شیوه کار در ارتفاع و راپل بوده و بدون نیاز به ادوات بالابرنده و یا داربست انجام میشود.

مزیت اصلی خدمات کار در ارتفاع نسبت به روش های دیگر
(همچون بالابر ، داربست ، کلایمبر و چرثقیل) اجرای سریع ، ایمنی بالا و نداشتن ریخت و پاش آن میباشد.
راپل کار ، اسپایدرمن، طناب کار ، مرد عنکبوتی ، نما کار از القابی است که عموم برای تکنسین کار در ارتفاع در نظر گرفته اند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

تصاوير برگزيده

پربازديدترين ها

خلاصه آمار

تصاوير برگزيده