ورق بزنید

۰

کناف چیست ؟

 خواندنی ها

 

 

کناف سقف ها ودیوارهای جدا کننده ای همچون تیغه هستند . آنها سازه های فلزی یکپارچه گالوانیزه هستند که صفحات روکش دار گچی و سیمانی برروی آن ها پیچ می شوند . درز بین صفحات با بتونه درزگیری پر شده و سطوح صاف به وجود آمده رنگ آمیزی می شوند .

 

پیشرفت فناوری ساخت و ساز در سال های اخیر سبب جایگزینی مصالح نوین با مصالح سنتی شده است . از جمله این موارد می توان به سیستم های ساخت وساز خشک اشاره کرد که استفاده از آن ها در صنعت ساختمان سازی به صورت فراگیر در اروپا وایران درحال توسعه است . صفحات روکش دار گچی یکی از مصالح اصلی مورد استفاده در ساخت وساز خشک هستند. کناف ، نوعی صفحه روکش دار گچی (Dry Wall) است که به دست شرکت کناف تولید می شود . کناف بیش از 80 سال است  که در صنایع ساختمانی فعالیت دارد . این شرکت توسط براداران کناف (کارل و آنفوس کناف) در سال 1932 بنیان گذاری شد . در حال حاضر ، شرکت کناف یکی از شرکت های بین المللی در صنایع ساختمان است .

مزایای استفاده از دیوارهای جدا کننده داخلی کناف :

این نوع دیوار در مقایسه با دیوارهای سنتی حدود 10 تا 15 برابر سبک تر است ؛ لذا با کاهش بار مرده ساختمان ، تاثیر نیروی زلزله بر ساختمان کمتر می شود . در صورت تخریب ساختمان ، به علت سبکی سیستم کناف ،خطر جانی برای ساکنان به مقدار قابل ملاحظه ای کمتر خواهد بود .

سبکی مصالح کناف باعث حمل آسان آن توسط کارگران و در نتیجه سرعت اجرای پروژه می شود . در مسافت های حمل طولانی به علت دارا بودن بسته بندی مناسب آسیبی به مصالح وارد نمی شود . کم حجم بودن مصالح کناف نسبت به مصالح سنتی نیز سبب کاهش هزینه های حمل می شود.

مزیت دیگر سیستم کناف دسترسی آسان به تاسیسات مکانیکی والکتریکی است . در صورت ترکیدن لوله های تاسیسات و....... به راحتی می توان قسمت آسیب دیده را تشخیص داد وآن را تعمیر کرد. در صورت آسیب دیدن دیوارهای کناف بر اثر ضربه می شود که این دو ویژگی ، افزایش عمر مفید ساختمان را درپی دارد .

از دیگر مزایای سیستم کناف ، اجرای فرم های دکوراتیو و منحنی و افزایش سطح زیر بنای ساختمان با توجه به کاهش ضخامت دیوارهای کناف نسبت به مصالح سنتی است .

 

کناف بنابر عملکرد دیوارها، پانل های متفاوتی متناسب با شرایط موجود ارائه می دهد . در شرایط عادی از پانل گچی استفاده می شود . برای مکان های مرطوب مانند آشپزخانه و سرویس ها از پانل های مقاوم در برابر رطوبت استفاده می شود . این پانل ها قابل استفاده در مکان های با رطوبت کمتر از 90 درصد هستند .

پیچ ها ، سازه درز انقطاع ، نوار درزگیر و ماستیک و..... از دیگر اجزای کناف هستند .

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

شرکت کار در ارتفاع آسامن

شرکت کاردرارتفاع آسامن فعال در زمینه راپل و دسترسی با طناب، خدمات تعمیر و نگهداری از نمای ساختمان ها ست.
پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما یا نماشویی ساختمان ،ایمن سازی نماهای سنگی ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان ، بندکشی نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع مهمترین خدمات شرکت می باشد.
کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت آسامن به شیوه کار در ارتفاع و راپل بوده و بدون نیاز به ادوات بالابرنده و یا داربست انجام میشود.

مزیت اصلی خدمات کار در ارتفاع نسبت به روش های دیگر
(همچون بالابر ، داربست ، کلایمبر و چرثقیل) اجرای سریع ، ایمنی بالا و نداشتن ریخت و پاش آن میباشد.
راپل کار ، اسپایدرمن، طناب کار ، مرد عنکبوتی ، نما کار از القابی است که عموم برای تکنسین کار در ارتفاع در نظر گرفته اند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

تصاوير برگزيده

پربازديدترين ها

خلاصه آمار

تصاوير برگزيده