ورق بزنید

۰

چوب ،پیشرفته ترین ماده ساختمانی جهان

 خواندنی ها

 

 

چوب ،پیشرفته ترین ماده ساختمانی جهان

 

مهندسان به تازگی پیشرفته ترین ماده ساختمانی جهان برای شهرهای آینده را((چوب)) معرفی کرده اند و گزارش حاضر به کنکاش دلایل این موضوع می پردازد .

 

درمقایسه با فولاد یا بتن ،CLT (چوب ورقه ورقه ) ارزان تر و مونتاژ آن آسانتر بوده و در مقابل آتش مقاوم تر و بادوام تر است . چوب مانند هر محصول دیگر تجدید پذیر و غنی از کربن است . زیرا دی اکسید کربن را در طول رشدش جذب کرده و حتی پس ار تبدیل شدن به الوار آن را حفظ می کند . جمعیت شناسان پیش بینی می کنند نرخ جمعیت رشدی زمین طی 36 سال آینده ، دوبرابر شود و این موضوع تقاضا را برای ساختمان های مرتفع تر در شهرهای متراکم تر از حال حاضر افزایش می دهد .

 

اینکه معماران وشرکت های ساخت وساز ، این برج ها را با استفاده از مواد دوام نا پذیر مانند فولاد وبتن بسازند یا اینکه ازموادی جدید مانند CLT(چوب مهندسی شده ) استفاده کنند ، در سلامت زمین تفاوت بزرگی ایجاد خواهد کرد . به عبارت دیگر ، آینده شهری جهان دردستان قدیمی ترین ماده ساخت و ساز یعنی چوب ، قرار دارد .

زمانی که مردم نام معماری چوب را می شنوند ، چهار چوبی را تصور می کنند که نوعی سیستم ساختمانی مسکونی سبک اما محکم است ؛ این سبک از میله های چوب نازک ساخته و در اواسط قرن نوزدهم معرفی شد .استفاده از این چهار چوب ها برای شهرها ارزان و ساخت آن ها آسان است و به اندازه کافی برای ساخت معدود طبقات ساخت مسکونی قوی هستند ،اما آن ها درزیر وزن بیشتر به سرعت خمیده می شوند .

این موضوع اواخر قرن نوزدهم وزمانی که شهرها شروع به رشد کردند ، به یک مشل تبدیل شد . خوشبختانه در عمان زمان مهندسان ومعمارات دریافتند چگونه از فولاد وبتن برای ساخت ساختمان های مرتفعی استفاده کنند که ارتفاع آن ها بیش از بلندترین چهارچوب های مزبور می رفت . ساختمان های بیمه Home که در سال 1855 میلادی افتتاح شده بود ، نخستین ساختمانی بود که اسکلت فولادی در آن به کار رفت و پس ازآن ،هزاران ساختمان به همان شیوه ساخته شدند .

در اواخر قرن نوزدهم واوایل بیستم ، تعدادی از آتش سوزی های مهیب شهری منازل چوبی وبلوک های آپارتمانی را در شهرهای مانند بالتیور،شیکاگو و سان فرانسیسکو طعمه خود کردند. این بلایا منجر به وضع مقررات ساخت وساز محلی شد که ارتفاع ساختمان های چوبی مسکونی را به پنج طبقه محدود کرد. زیبایی ساده CLTدرکیفیت آن است ؛ چوب نرمال دریک جهت قوی است اما در جهت متقابل ضعیف عمل می کند . لایه های قائم CLT ، آن را در دو جهت قوی می کنند و چون به لایه هایی از میله های کوچک تر متکی است ، می تواند با استفاده از چوب گره دار و دارای اشکال عجیب ، اتلافات را کاهش دهد .

چوب وحتی چوب مهندسی شده مانندCLT که انرژی افزوده ای را برای برش و پرس کردن به شکل قطعات می طلبد ، بسیار بیشتر از بتن و فولاد دوستدار محیط زیست هستند وبه گفته wood for good ، شرکت سازمان حامی ساخت وساز پایدار با چوب ، یک تن آجر چهار برابر میزان انرژی بیشتری را برای تولید در مقایسه با یک تن چوب نرم CLT می طلبد . این درحالی است که بتن نیازمند پنج برابر ، فولاد 24 برابر و آلومینیوم 126 برابر انرژی بیشتری برای تولید است. چوب دارای عملکرد بهتری نیزهست و به طور مثال ،پنج برابر بتن و 350 برابر فولاد عایق تر است و این به معنای انرژی کمتر برای گرم کردن و خنک کردن یک ساختمان چوبی است.

نظرات (۰)
هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی

درباره سايت

شرکت کار در ارتفاع آسامن

شرکت کاردرارتفاع آسامن فعال در زمینه راپل و دسترسی با طناب، خدمات تعمیر و نگهداری از نمای ساختمان ها ست.
پیچ و رولپلاک نما، شستشوی نما یا نماشویی ساختمان ،ایمن سازی نماهای سنگی ، نقاشی و رنگ آمیزی نمای ساختمان ، بندکشی نما، پیچ و رولپلاک نمای ساختمان، پوشش درز انقطاع مهمترین خدمات شرکت می باشد.
کلیه خدمات ارائه شده توسط شرکت آسامن به شیوه کار در ارتفاع و راپل بوده و بدون نیاز به ادوات بالابرنده و یا داربست انجام میشود.

مزیت اصلی خدمات کار در ارتفاع نسبت به روش های دیگر
(همچون بالابر ، داربست ، کلایمبر و چرثقیل) اجرای سریع ، ایمنی بالا و نداشتن ریخت و پاش آن میباشد.
راپل کار ، اسپایدرمن، طناب کار ، مرد عنکبوتی ، نما کار از القابی است که عموم برای تکنسین کار در ارتفاع در نظر گرفته اند

دنبال کنندگان ۱ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید

طبقه بندی موضوعی

تصاوير برگزيده

پربازديدترين ها

خلاصه آمار

تصاوير برگزيده